2013. november 4., hétfő

Önkielégítés beszámoló

Érkezett egy hozzászólás az önkielégítés témájában, mely fontos igeverseket is tartalmaz. Saját tapasztalata az írónak, és rendkívül hasznos, ha valakinek még nem egyértelmű, miért is bűn az önkielégítés. Most jöjjön a hozzászólás vágatlanul:



"Üdv kedves Pál!

A nevem Ádám, és annyit szeretnék hozzászólni a témához, hogy így, ahogy felsoroltad a "módszereidet" a szabaduláshoz, valahogy én is így csináltam. Csak velem másképpen volt, mert engem eleve szexuális bűn késztetett a megtérésre, miután felismertem, hogy Jézus a Világ Világossága...mivel a Sötét oldalt már ismertem. Olyan önkielégítési bűn volt ez, amit nem bírtam megbocsátani magamnak. Lényeg a lényeg, amikor megtértem, olyanná lettem mint akit kiheréltek. A nemi vágyam elmúlt. Később megismertem egy testvért, akivel szintén megtörtént ez a szabadulás. De a visszaesés is... 


Eleinte nem estem vissza (néhány hónappal később) egészen, az orgazmusig nem hagytam magam eljutni. Ha pedig sokáig csinálja az ember (mondjuk egy óráig vagy több), utána altesti fájdalmai lesznek, ami szintén motiváló lehet az önkielégítés elhagyására. Tény, át kell konfigurálni az agyunkat, hogy az önkielégítést ne az élvezettel azonosítsa, hanem a fájdalommal. Előbbi jó, utóbbi rossz. Ez egy út lehet (természetesen imádság és Biblia-tanulmányozás mellett). 

Ennek ellenére azóta eltelt 2 év, és közben néhányszor visszaestem. Mégpedig azért, mert bár a Szentíráshoz fordultam, egészen a mai napig nem találtam olyan igehelyet, ami bűnnek nevezné vagy tiltaná az önkielégítést. Folyton az volt a fáma, hogy egy kísértés alkalmával elkezdtem megkérdőjelezni a fellobbanó vágy miatt (tény, hogy nemi vágyunk megmarad...ettől férfi a férfi és nő a nő) a korábbi érveimet, hogy miért ne tegyem, miért bűn. 

Aztán a Lélek vezetése révén éreztem, hogy baj van, pontosabb választ kerestem, hogy bűn-e vagy sem, találtam olyan igehelyeket amik félig-meddig segítettek, aztán az egész pár hónap múlva megismétlődött, mert sosem volt elég konkrét az indoklás. Ki tudtam magyarázni. Teológusnak tanulok, szóval a Bibliát jól ismerem, és ha valamihez, hát az Isten Szavához ragaszkodom, hogy csak azt tegyem amit megenged. De ebben a dologban úgy TŰNIK sokak számára, hogy Isten hallgat. Úgy TŰNIK, hogy Isten egyedül a közösüléssel és annak devianciáival foglalkozik.

Mit csináltam még amit módszerként tudok bemutatni? A "konfigurálásnak" az is része, hogy az elménket, fantáziánkat eddzük abban, hogy ne legyen kicsapongó. Elsőre nem fog sikerülni, és amikor "sikerül", kísértések alkalmával akkor is beugorhat valamilyen "kép" vagy "látomás", ettől nem kell kétségbeesni. Az én módszerem az volt, mivel élénk a fantáziám, hogy természetesen imádkozáson kívül (ez alapvető "módszer") amikor egy perverz kép ugrott be valakiről vagy akár csak kitalált alakokról, akkor elképzeltem, hogy a kép a lelki szemeim előtt ELÉG, tűz emészti meg, mint egy ócska fotót, és kijelentem magamban, hogy GONOSZ, UNDORÍTÓ vagy BETEG. Hisz az. A "gyakorlat teszi a mestert".

Ha sikerül ezt mindennapi reakcióvá tenni, akkor képesek lesztek irányítani a képzeleteteket, gondolataitokat, mert Isten akaratát cselekszitek és Ő segít azt cselekedni. Parancsolni kell magunknak, hogy "őróla NEM akarok" fantáziálni. És adni kell egy másfajta viszonyulási irányt az adott személlyel és végülis minden emberrel szemben. Hogy nem akarod őket szexuális tárgyként kezelni semmilyen szinten.

Nagyon fontos az Isten iránti teljes elkötelezettség, a Szentháromságba és a Szentírásba vetett hit, mely zsinórmértékünk. Azért is írok most, mert ahogy említettem, máig nem találtam kimagyarázhatatlan igehelyeket. Ezen az oldalon sem. De ez ma (vagyis tegnap Hétfőn) megváltozott, a Szent Szellem rávezetett a legbiztosabb igeversekre. Mert a legfontosabb motiváció az, hogy engedelmesek akartok-e lenni Istenhez. Az engedelmesség kézikönyve pedig a Biblia, tehát fontos, hogy legyen olyan igeszakasz, ami nyíltan tiltja az önkielégítést, mert amennyiben van ilyen, és biztosan tiltja, ez talán a legerősebb motiváló erő minden igaz keresztyén számára (amellett, hogy hallgat a Szentlélek és a lelkiismeret sugallmaira). Én ma megtaláltam.

3 igazságról van szó:

1. Ha az ember önmagát meg nem tartóztathatja, jobb házasságban élni, mint ÉGNI. Isten nem adott a házaséleten kívül más alternatívát a nemi életre. Vagy házasság, vagy ÉGÉS A POKOLBAN. 1Korinthus 7:9

2. Egy férfi nem lehet ura a maga testének, csak a felesége, sem egy nő nem lehet ura a maga testének, csak a férje. Magyarán, mivel Isten által a házasság az egyetlen legitim szexualitás, ezért egy férfit csak a felesége elégíthet ki, és egy nőt csak a férje elégíthet ki, senki más, de még ő magát sem. 1Korinthus 7:4

3. Minden paráznasághoz, házasságtöréshez, tisztátalansághoz és bujálkodáshoz HASONLÓ tevékenység (mint pl. maszturbáció és pedofília, amiket konkrétan nem említ a Szentírás) BŰN. Galátzia 5:19-21

Íme. Ez a három igazság egyértelműen bűnként azonosítja az önkielégítést, ezeket nem lehet kimagyarázni semmivel. Számos "test kívánságát", paráznaságot és bujaságot kárhoztató igerészt ki lehet magyarázni, a fantáziálásra vonatkozó Krisztusi intést is, mivel az a gondolatbeli házasságtöréstől int, így valaki érvelhetne, hogy ha facér személyekről fantáziál az nem bűn. Vagy ha kitalált, rajzfigurákról fantáziál vagy ilyen képeket néz, szexrajzfilmet stb. 

A 3 igazság. És nincs több kimagyarázás, bizonytalanság. Az önkielégítés a Szentírás szerint egyértelműen bűn.

Remélem, hogy ezzel sokaknak tudtam segíteni. És egy kis bátorítás:
Jn 16:33. Azért beszéltem ezeket néktek, hogy békességetek legyen én bennem. E világon nyomorúságtok lészen; de bízzatok: és meggyőztem a világot. 

1Jn 1:9. Ha megvalljuk bűneinket, hű és igaz, hogy megbocsássa bűneinket és megtisztítson minket minden hamisságtól. 

1Jn 4:4. Ti az Istentől vagytok fiacskáim, és legyőztétek azokat; mert nagyobb az, a ki bennetek van, mint az, a ki e világban van."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése